אנשי מכירות
זירת הפעילות
רכיב "אנשי מכירות" מתאים רק לחנות מסוג B2B בה עסק מוכר לעסקים אחרים באופן סיטונאי, על בסיס מחירונים ייחודים ללקוחות הקצה.
יעדים
הגדרת יעדים ברי מדידה לאנשי המכירות, ובקרה על העמידה ביעדים אלו על ציר הזמן.
יעדים יכולים להיות יעדי חובה או המלצה, היעדים מבוססים על מכירות של איש המכירות לתמהיל המורכב ממוצר בודד, ממוצרי ספק, ממוצרים המשויכים לקבוצת סיווג מוצרים, או משויכים לתגית או כל שילוב ביניהם, כל זה בפרק זמן מוגדר.
ניתן גם למדוד עמידה ביעדים בין אנשי מכירות אחד עם השני.
פגישות
ניצול נכון של זמן העבודה של איש המכירות חשוב מאין כמוהו, באמצעות ניהול הפגישות של איש המכירות עם הלקוחות. תוכלו לכסות את אזורי העבודה, ואת רשימת הלקוחות ולא לשכוח או להפקיר לקוח לידיהם של המתחרים. כך תוכלו למצות את מאמצי איש המכירות ולהעלות את הפרודוקטיביות באופן מיטבי. ניתן להעריך את תוצאות כל פגישה לפי הזמנות או בחשבוניות שנוצרו כתוצאה מפעילות זו.
עבודה במקביל
איש המכירות שלך יכול לחלוק את תשומת ליבו עם יותר מלקוח אחד, בזמן שהוא מקים הזמנה ללקוח אחד, הוא יכול להידרש ולטפל בלקוח אחר שמתקשר באותה עת כדי לבקש סטטוס על הזמנה או לבצע עבורו הזמנה מהירה חדשה, או להוסיף או להוריד פריטים מהזמנה שזה עתה נסגרה ונשלחה לביצוע. כל זאת מבלי לעזוב את הלקוח הראשון. איש המכירות יכול לעבור בין מספר לקוחות שונים שמטופלים במקביל בלחיצת כפתור.
תצוגת פריטים מגוונת
תוך כדי בניית הזמנה חדשה ללקוח, איש המכירות יכול לעבוד עם רשימת המוצרים על סמך הקטלוג של הלקוח ומחיריו, או לנווט בכל רשימת המוצרים שלך. הוא אפילו יכול להציע מוצרים חדשים שעדיין אינם פתוחים במערכת שלך ישירות מהקטלוגים של הספקים שלך. היכולת הזו מאפשרת לאיש המכירות לראות את מחירון הלקוח או את כלל ההיצע למכירה במקום אחד, עם יכולת לדפדף ביניהם.
קטלוג מוצרים
עבור איש המכירות קיימת במערכת רשימה ייעודית של כל המוצרים, רשימה זו באה עם יכולות חיפוש מובנות מהירות בגוף הרשימה והיא מצטרפת ליכולות האחרות בכלל המערכת, ברשימה זו יוכל איש המכירות לראות גם האם פריטים מסוימים נרכשו ע"י הלקוח ואף להגיע להיסטורית קניות מפורטת של פריט זה, הוא יוכל לראות מלאי של מוצרים, ולעבור בין משפחות פריטים על בסיס שמות הפריטים או המספר הקטלוגי שלהם.
מידע עסקי
איש המכירות מצויד בכל רגע נתון במידע הנדרש לפעילות מול הלקוח, כמו קניות הקודמות, תכולת המחירון של הלקוח, מצב הגבייה או האספקות ללקוח, אם באמצעות רשומות, נתונים מספריים או גרפים, בהן ניתן למצוא כמויות, מחירים תאריכים. ואף להגיע לכל מסמך ופעולה שבוצעה עבורה הלקוח, והכל בזמן אמת. איש המכירות יכול להיעזר במידע של לקוחות אחרים המטופלים דרכו כדי להשוות ללקוח מסוים.
תקשורת
איש המכירות יכול לתקשר עם לקוחותיו באמצעות כלי הצ'אט שלנו או באמצעות אימייל מתוך המערכת . אפשרי לשלוח ללקוח נתוני מוצר כולל תמונות ישירות לדוא"ל שלו, או מסמכי חשבוניות, הזמנות או הצעות. איש המכירות והלקוח יכולים לתקשר על בסיס מידע במערכת עד לרמת שורה במסמך ההזמנה על ידי החלפת הודעות.
חשבוניות
במידה ומופעל ממשק למערכת ה ERP הארגונית שלך נוכל להציג לאיש המכירות את רשימת החשבוניות של הלקוח וניידע אותו אודות מצב הגבייה, או מועד התשלום המתקרב ובא, בעיות משלוח, תכולת אספקות של הזמנות מסוימות, או את הייחוס והקשר בין הזמנות לחשבוניות.
טיוטה
כאשר איש המכירות עובד על הזמנות לקוח, כל הזמנה במידה ואינה מסתיימת תישמר כטיוטה, מצב זה נכון גם אם נציג המכירות שלך יעבור ללקוח נוסף תוך כדי עבודה על לקוח, או יפסיק את עבודתו על לקוח לזמן מה, או אפילו אם התקשורת שלו לענן תופר באופן זמני.
איש המכירות יוכל לחזור לכל הזמנה שהייתה בתהליך עבודה ולא נסגרה גם אם סגר את המחשב ופתח אותו רק למחרת היום.
קניות קודמות
איש המכירות יכול לדפדף ברשימת הקניות הקודמת של הלקוח ולבדוק תכולות ונתוני מוצרים, מחירים, תמהיל מוצרים, מבצעים מיוחדים, הנחות ועוד.
המידע אפשרי עד לרמה של מסמך או שורה במסמך בודד.
והוא ניתן להעברה לתוך סל הקניות של ההזמנה שבתהליך ההקמה, או למשלוח באמצעות אימייל לגומרים אחרים בעסק או ללקוח עצמו.
עדכון נתוני קשר
אימות נתונים והגדלת בסיס הנתונים על הלקוחות של החנות היא קריטית לפעילות החנות. אנשי המכירות תוך כדי עבודה שוטפת עם לקוח יכולים לעדכן את פרטי הקשר של הלקוח, טיוב נתוני הקשר תוך כדי העבודה משביח את איכות נתוני הלקוחות ומשפרת משמעותית את יכולות השיווק של החנות.